Extra's

Eigenschappen

Alle eigenschappen van de hoofdconcepten van Triniti Calipso op een rijtje.


Tenant

De tenant is het concept waarop je Triniti Calipso omgeving is gebouwd. Hierin kun je de algemene instellingen voor je omgeving vinden.

  • Tenant id: Dit is de unieke identificatie van je tenant. Hiernaar kan gevraagd worden als je ondersteuning vraagt.
  • Naam: Dit is de naam van de omgeving, deze kun je op ieder moment aanpassen.
  • Tenant logo: Dit is het logo die gebruikt wordt in de omgeving. Deze is ook terug te vinden in de Excel exports.

Klant

Het concept klant is het bedrijf waarvoor je werkt en je uiteindelijk ook betaald (als het goed is).

  • Klant code: De klant code is een korte omschrijving of codering die je aan je klant geeft, deze zie je vervolgens terug in de overzichten en samenvattingen.
  • Naam: De naam of bedrijfsnaam van de klant.
  • Contact email: Een algemeen e-mailadres waarmee je contact zou kunnen opnemen met de klant.
  • Contact telefoonnummer: Het algemene telefoonnummer waarmee je contact zou kunnen opnemen met de klant.
  • Betaalgegevens: Hierin kun je kwijt waarmee of hoe de klant je betaald, Triniti Calipso doet verder niets met deze gegevens.
  • Uren accorderen ingeschakeld?: Door deze optie aan te zetten, krijgt een klantgebruiker van deze klant de mogelijkheid om uren te accorderen.

Wanneer de Stripe module geactiveerd is ook

  • Stripe klant id: Hierin komt de id van de klant te staan. Als je geen opgeeft bij aanmaken, dan wordt er automatisch een nieuwe klant toegevoegd in Stripe. Voer je een id op, dan wordt deze gebruikt.

Klantgebruiker

Dit is een persoon binnen het bedrijf waar je voor werkt (klant). Deze persoon kan dan jouw uren in Triniti Calipso bekijken. Zo heeft het bedrijf een duidelijk overzicht van jouw gewerkte uren. Als de optie is aangezet in bij de klant, kan deze ook je uren accorderen.

  • User id: Dit is de interne Id van de gebruiker.
  • Klant: Dit is de klant waaraan de gebruiker zit gekoppeld.
  • Naam: De naam van de klantgebruiker.
  • Rol: Hierin kun je een rol specificeren van de klantgebruiker. Bijvoorbeeld 'projectbeheerder'. Deze kan de klantgebruiker niet zien.
  • Functie: Hierin kun je de functie specificeren van de klantgebruiker. Bijvoorbeeld 'administratief medewerker'. Deze kan de klantgebruiker niet zien.

Medewerker

Een medewerker is een persoon die uren kan registreren voor de tenant van Triniti Calipso. De creator van de Triniti Calipso omgeving is automatisch een medewerker.

  • User id: Dit is de interne Id van de medewerker.
  • Naam: De naam van de medewerker.
  • Rol: De rol van de medewerker in het bedrijf, hiermee kun je intern, maar ook aan klantgebruikers laten zien wat de rol is van de medewerker.
  • Functie: De functie van de medewerker in het bedrijf, hiermee kun je intern, maar ook aan klantgebruikers laten zien wat de functie is van de medewerker.
  • Specialiteiten: De specialiteiten van de medewerker in het bedrijf, hiermee kun je intern, maar ook aan klantgebruikers laten zien wat de specialiteiten zijn van de medewerker.
  • Uurloon: Door dit correct aan te geven per medewerker, kun je een gedetailleerd kosten/baten overzicht genereren in combinatie met de kosten van een project. Geef hier het maximale uurloon op van de medewerker als deze meerdere lonen heeft. Per project kun je een alternatief loon opgeven per medewerker.
  • Email: Het e-mailadres van de medewerker.

Project

Een project is het concept van een klant, waarop medewerkers gezet kunnen worden en waarop de werkuren uiteindelijk geregistreerd worden. Werkt een klant niet op projectbasis, maar maak je gewoon uren, voer dan een algemene term in als project, zoals 'Algemeen'.

  • Klant code: Dit is de klantcode van het project.
  • Project code: De projectcode is een korte omschrijving of codering die je aan je project geeft, deze zie je vervolgens terug in de overzichten en samenvattingen.
  • Naam: De uitgebreidere naam van het project.
  • Actief: Of het project actief is of niet. Als het project niet actief is, komt deze onderaan de projectenlijst, kunnen medewerkers geen uren meer hiervoor registreren en komt deze niet meer terug op de dashboards.
  • Project prijs (Project op uurbasis? uit): De projectprijs of budget van het project. Hiermee kan in de gaten worden gehouden of het project nog binnen budget valt.
  • Uurtarief voor de klant (Project op uurbasis? aan): Het uurtarief voor de klant. Hiermee kan direct worden berekend of en hoeveel een project aan winst maakt. (of verlies).

Bij project aanmaken:

  • Alle medewerkers toevoegen na het aanmaken: Als deze optie wordt aangezet, dan wordt bij het aanmaken van het project automatisch alle actieve medewerkers toegevoegd aan het project als medewerker met het ingevulde uurloon. Als deze optie wordt uitgezet, dient na het aanmaken van het project de medewerkers handmatig te worden toegevoegd.

Wanneer de Stripe module geactiveerd is ook

  • Stripe Product id: Hierin komt de id van het product te staan van Stripe. Als je geen opgeeft bij aanmaken, dan wordt er automatisch een nieuw product aangemaakt in Stripe. Voer je een id op, dan wordt deze gebruikt. Voor ieder uurloon van medewerkers wordt een prijs in dit product aangemaakt.

Medewerker op project

De naam zegt het al, dit zijn de medewerkers op een project. Hiervoor zijn per project en medewerker de volgende eigenschappen:

  • Medewerker: De naam van de medewerker op het project.
  • Project Code: De projectcode van het project waaraan de medewerker werkt.
  • Uurloon medewerker: Het uurloon van de medewerker op dit project. (kan anders zijn dan het uurloon van de medewerker)
  • Uurtarief voor de klant: Het uurtarief wat de klant betaald voor dit project.
  • Kilometer vergoeding: De kilometervergoeding die voor dit project en deze medewerker is aangewezen.

Locatie

Een locatie is een adres waar een medewerker zijn uur op kan registreren. Locaties kunnen worden aangemaakt op een medewerker en op een klant. Als een medewerker een thuislocatie heeft ingevoerd en er is een klant locatie, dan wordt bij het invoeren van een werkuur automatisch de kilometers berekend, zoals deze over de openbare weg zou gereden kunnen worden.

  • Postcode: De postcode van de locatie.
  • Huisnummer: Het huisnummer van de locatie.
  • Straat: De straat van de locatie. (Wordt opgehaald op basis van de combinatie postcode/huisnummer)
  • Stad: De stad/plaats van de locatie. (Wordt opgehaald op basis van de combinatie postcode/huisnummer)
  • Land: Het land waarin het adres zich bevindt.

Werkuur

Het werkuur is de kern van Triniti Calipso. Hierin worden de daadwerkelijke uren geregistreerd die een medewerker op een project maakt. Ook kunnen hierin data als parkeerkosten, afgelegde kilometers en vergoeding worden bijgehouden.

  • Medewerker: De medewerker die dit werkuur heeft geregistreerd.
  • Project: Het project waarop dit werkuur is geregistreerd.
  • Locatie: De locatie waar het werk heeft plaats gevonden.
  • Datum: De datum waarop dit werkuur heeft plaats gevonden.
  • Omschrijving: De omschrijving van het werkuur, wat is er gedaan.
  • Uren: De hoeveelheid uren die zijn gemaakt.
  • Parkeerkosten: De eventuele gemaakte parkeerkosten.
  • Kilometers: De afgelegde kilometers voor dit werkuur.
  • Kilometer vergoeding: De kilometervergoeding voor dit werkuur.
  • Uurloon: Het uurloon van de medewerker op dit werkuur.
Previous
Nieuw project instellen